UFC je nespochybniteľne ligou majstrov zmiešaných bojových umení a teší sa obľube divákov z každého kútu sveta. Nedávne oznámenie sponzorského kontraktu by však z popularity slávnej organizácie mohlo ubrať výrazný počet fanúšikov, a to najmä tých zaoceánskych. Kým jedna strana sa teší z rozprávkových financií, druhá upozorňuje na minulosť nového podporovateľa MMA.
Pred pár hodinami sme vás informovali o tom, že mecenášom na žiarivej scéne sa stala medzi Američanmi veľmi dobre známa značka – pivný korporát Bud Light. Spolupráca by pre UFC mala znamenať zisk deväťmiestnej sumy. Dohodu na konci októbra oznámil samotný Dana White, ktorý z toho neskrýval nadšenie. V zákulisí sa v spojitosti s touto novinkou výrazne spomína cifra 100 miliónov dolárov a šesťročná dĺžka kontraktu.
„Je mnoho dôvodov, prečo som sa rozhodol pre Anheuser-Busch a Bud Light. Predovšetkým preto, že cítim, že sme veľmi zladení, pokiaľ ide o naše základné hodnoty a o to, čo značka UFC znamená. Teším sa na všetky neuveriteľné veci, ktoré v nadchádzajúcich rokoch urobíme,“ uviedol White.
Pred istým časom by táto informácia nepochybne potešila aj drvivú väčšinu priaznivcov UFC. Po istých okolnostiach je to teraz u mnohých presne naopak. Nie je to totižto tak dávno, čo Bud Light spojil svoju značku s transgender influencerom Dylanom Mulvaneym. Práve to je tŕňom v oku viacerých fanúšikov. Táto spolupráca sa však spoločnosti nevyplatila, zožala množstvo kritiky a znížila tržby údajne až o 30 percent.
Gigant medzi pivami v Spojených štátoch amerických zrazu v krajine vypadol aj z rebríčka TOP 10. Samozrejme, vedenie si to okamžite všimlo a svoje postavenie na trhu chce vylepšiť práve dohodou s UFC. Zdá sa ale, že brilantný krok sa nestretol s pochopením u divákov zámorského MMA, ktorí nevedia prehryznúť minulosť firmy spojenú s transgenderom. Niektorí dokonca začínajú bojkot sledovania zápasov.
Vo svojich reakciách spomínajú slová ako „už žiadne PPV, Dana White prišiel o peniaze aj sledovanosť“ alebo „vyzerá to, že je čas bojkotovať UFC a pokračovať v bojkote Bud Light“. Jedna lastovička leto síce nerobí, no k prvým nespokojným sa môžu pridať stovky či tisíce ďalších ľudí s rovnakým postojom. To by pre obe veľké značky znamenalo presne opačný efekt než ten, ktorý si naplánovali.
Prečítajte si tiež