Fanúšikovia, bojovníci a aj európska scéna zmiešaných bojových umení netrpezlivo očakávajú úchvatný turnaj na pražskej Štvanici. Obdivuhodné však nie je iba blížiace sa podujatie, ale najmä raketová cesta organizácie OKTAGON MMA. Ondřej Novotný a Pavol Neruda mali sen, ktorý premenili na krásnu realitu. Dokázali vybudovať viac než uznávanú značku s patričnou popularitou. Bližšie to pre CzechCrunch popísal prvý menovaný.
Základný kameň v podobe zhmotnenia myšlienky sa položil v roku 2016. Od prvých smelých plánov k štartu televíznej šou a následne od premiérovo usporiadaného turnaja až po vypredávanie štadiónov a hál v Európe. Takto by sa v skratke dal popísať život spomínanej organizácie. Za oponou týchto jagavých skutočností je však neskutočné kvantum práce, investovaného času, peňazí a emócií.
„Máme veľké sny. Išli sme do toho, pretože nás to bavilo a postupne sa to nabaľovalo. Či sme to vtedy mali v hlavách presne takto, to dnes povedať nedokážem,“ vravel Novotný. Pokračoval slovami o tom, čo pomohlo k rýchlemu progresu a zviditeľneniu:
„V žiadnej inej krajine sa MMA tak extrémne rýchlo nerozvinulo a tak rýchlo nenarástla jeho popularita ako v Česku a na Slovensku. Oktagon je zároveň suverénnym víťazom a verím, že je to zaslúžené, pretože sme do toho ako jediní šli s tým, že nás to baví a chceme sa skutočne rozvíjať a posúvať. Nechceli sme len hneď zbohatnúť, ale reálne v tomto odvetví podnikať a investovať doň veľké peniaze, nie len niekoho klamať.“
Kvalitné fungovanie celého super projektu nepochybne živia aj priaznivci, ktorí sa už počítajú minimálne na desaťtisíce. Prácu a komunikáciu s fanúšikmi, marketing i ponuku samotného produktu má organizácia Čecha a Slováka zvládnuté ukážkovo. „Oktagon je stopercentne šport, ale stopercentne je to aj šoubiznis. MMA je šou a aby to mohla byť dobrá šou, tak v tom musí byť aj dobrý biznis,“ vystihol podstatu Novotný.
K uskutočneniu pútavého predstavenia je viac ako potrebné vybrať proti sebe do boja tú správnu dvojicu. Obrovské slovo pri výbere zápasníkov má, samozrejme, zakladateľ a spolumajiteľ organizácie. Ako veľmi si na tom dáva záležať?
„Trávim tým naozaj veľa času a dáva mi to silu a sebadôveru v tom, že keď ma niekto začne kritizovať, dokážem ho utĺcť argumentmi. Pretože to, čo si teraz začal myslieť, ja som už premyslel pred niekoľkými mesiacmi. Sám viem, či to dávalo, alebo nedávalo zmysel. Aby ste mali dobrý spánok, musíte byť trikrát lepší ako váš kritik,“ priblížil zaujímavé zákulisie svojich nápadov.
S veľkými investíciami a možnosťami sa často spája aj veľké riziko. Ide do toho celá značka naplno, aj keby to malo znamenať prípadný pokles alebo koniec? „Možno mi to zase niektorí neuveria, ale ja už som žral gothaj s rožkami a som úplne v mieri, keby som ho mal začať žrať znova. Radšej to teraz a tu budem prežívať na maximum a snažiť sa dosiahnuť ultimátny cieľ, než to hrať na istotu a klepať sa, ako to celé dopadne,“ demonštroval odhodlanie a zápal pre svoj biznis.
Novotný sa pre CzechCrunch vyjadril aj k otázke, či by dokázal predať podiel v organizácii: „Muselo by ísť o niečo, čo by nám totálne zmenilo život. Šialená ponuka, ktorá nás vystrelí na Mesiac. Sám mám konkrétne číslo v hlave, ktoré keď vyslovím, tak si zase všetci povedia, že som sa úplne pomiatol.“
Následne pre lepšiu predstavu o hodnote celej organizácie prezradil aj pár zaujímavých súm: „Každý deň potrebujeme v priemere predať vstupenky za pol milióna českých korún (cca 20 800 eur). Za rok teda len za lístky potrebujeme inkasovať 180 miliónov (cca 7,5 milióna eur). Vstupenky sú jedna z troch nôh, na ktorých stojíme. Druhá je PPV a tretia partneri.“
Pri téme financií následne načrtol aj sumy, ktoré sa v organizácii točia: „Tohtoročná predstava obratu je nad pol miliardou korún (20,1 milióna eur). Vlani to bolo približne štvrť miliardy (10 miliónov eur) s čistým ziskom v jednotkách miliónov korún.“
Po zhováraní sa o tom, čo bolo, prišla na rád aj otázka o ambíciách. „Najlepšie to povedal Paľo Neruda – chceme byť Formula 1 bojových športov. To by bol náš ultimátny cieľ a sen. Jazdiť po krajinách v Európe, možno Eurázii či arabskom svete. Mať pravidelné zastávky, na ktoré sa budú ľudia tešiť,“ zaželal si na záver.
Za sebou množstvo skvelo odvedenej roboty a vo výhľade neskromné plánovanie. Podobným štýlom by sa dalo charakterizovať pôsobenie OKTAGON MMA, ktoré môže takýmto tempom a spôsobom mieriť na ďalšie výšiny vo svete športu, zábavy a biznisu.